Skrevet av Emne: Back in business!!!  (Lest 38463 ganger)

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: SuperMosjonist - Ny kropp innen juni 2005
« #75 : 16. mai 2004, 21:07 »
Det er ingen tvil om at programmet er for ambisiøst, etter min mening.
Mitt program eller det som UAC skisserte? Hvis det er mitt du mente... hvorfor er det for amisiøst?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: SuperMosjonist - Ny kropp innen juni 2005
« #76 : 16. mai 2004, 21:08 »

Mitt program eller det som UAC skisserte? Hvis det er mitt du mente... hvorfor er det for amisiøst?


Tror nok han mente ditt. Jeg kjørte ned volumet du hadde satt opp, delvis i hvert fall.

Volumet blir for stort med de mengdene der. Det er fullt mulig for deg å ha god fremgang med en betydelig mindre treningsvolum. Dessuten er jeg av den formening at du burde konsentrere deg om basisøvelser i starten.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: SuperMosjonist - Ny kropp innen juni 2005
« #77 : 16. mai 2004, 21:11 »



Tror nok han mente ditt. Jeg kjørte ned volumet du hadde satt opp, delvis i hvert fall.

Volumet blir for stort med de mengdene der. Det er fullt mulig for deg å ha god fremgang med en betydelig mindre treningsvolum. Dessuten er jeg av den formening at du burde konsentrere deg om basisøvelser i starten.

Ja, her er UAC og jeg enige. Du kan få større fremgang ved å redusere volumet på dette stadiet. Smiley

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: SuperMosjonist - Ny kropp innen juni 2005
« #78 : 16. mai 2004, 21:17 »
Noen av dere som kan sette opp et program som dere mener vil gi raskere volum og styrke, og som samtidlig tar høyde for at jeg skal kjøre HIIT frem til August? Nå er ikke jeg så veldig hypp på knebøy og markløft enda... men men... Undecided

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: SuperMosjonist - Ny kropp innen juni 2005
« #79 : 16. mai 2004, 21:19 »
Nå er ikke jeg så veldig hypp på knebøy og markløft enda... men men... Undecided

Hvorfor ikke egentlig ?? Noen skade som plager deg eller noe? Eller pga. HIIT?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: SuperMosjonist - Ny kropp innen juni 2005
« #80 : 16. mai 2004, 21:28 »
Hvorfor ikke egentlig ?? Noen skade som plager deg eller noe? Eller pga. HIIT?
Har vært plaga med ryggen pga. en liten skjevhet i hoften... så jeg føler at muskelaturen rundt ikke er helt på topp enda. Får ikke mye muskler av å sitte på en kontorstol i 10 år...  Undecided

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: SuperMosjonist - Ny kropp innen juni 2005
« #81 : 17. mai 2004, 21:39 »
Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok seriøst vurdert et HST/RYP opplegg, med fullkropp 3. ganger i uken.

Men at du har problemer med ryggen, kan selvfølgelig gjøre dette noe mer vrient, men det må du jo styre selv. Tross alt er det jo du som kjenner din egen kropp best.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: SuperMosjonist - Ny kropp innen juni 2005
« #82 : 17. mai 2004, 21:57 »

Har vært plaga med ryggen pga. en liten skjevhet i hoften... så jeg føler at muskelaturen rundt ikke er helt på topp enda. Får ikke mye muskler av å sitte på en kontorstol i 10 år...  Undecided

Dette tilsier nok at det er flere øvelser du bør unngå. Trolig vil det også være meget fornuftig av deg å holde fast på noen av de øvelsene du har nå, feks beinpress, en stund til. Du har vel fått egne øvelser for korsrygg, buk og hofteleddsbøyere, håper jeg. Du bør nok foreløpig unngå å følge et klassisk RYP eller HST-opplegg med en slik svakhet, siden dette vil kunne medføre belastning på det svake partiet tre ganger i uka. Det viktigst e er uansett at du bygger deg opp sakte men sikkert. Veldig bra at du er bevisst på dette med skjevheten, fordi det kan få  langsiktige konsekvenser hvis du nå plutselig skulle begynne å trene tunge knebøy før du har byget opp en grunnleggende styrke. Dette med skjevheten-har du latt en fysioterapeut eller annen sakkyndig se på det, eller er det ikke så ille.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: SuperMosjonist - Ny kropp innen juni 2005
« #83 : 17. mai 2004, 22:15 »


Dette tilsier nok at det er flere øvelser du bør unngå. Trolig vil det også være meget fornuftig av deg å holde fast på noen av de øvelsene du har nå, feks beinpress, en stund til. Du har vel fått egne øvelser for korsrygg, buk og hofteleddsbøyere, håper jeg. Du bør nok foreløpig unngå å følge et klassisk RYP eller HST-opplegg med en slik svakhet, siden dette vil kunne medføre belastning på det svake partiet tre ganger i uka. Det viktigst e er uansett at du bygger deg opp sakte men sikkert. Veldig bra at du er bevisst på dette med skjevheten, fordi det kan få  langsiktige konsekvenser hvis du nå plutselig skulle begynne å trene tunge knebøy før du har byget opp en grunnleggende styrke. Dette med skjevheten-har du latt en fysioterapeut eller annen sakkyndig se på det, eller er det ikke så ille.

Hør på dette! Men vil også skyte inn, at dersom det er ben, korsrygg du sliter litt med, så er det ingen grunn til ikke å kunne kjøre HST/RyP på overkropp. Men må også støtte 25årstrening, følg rådene du har fått for å bygge deg opp grunig i en start fase. VELDIG VIKTIG!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: SuperMosjonist - Ny kropp innen juni 2005
« #84 : 18. mai 2004, 08:27 »
Dette tilsier nok at det er flere øvelser du bør unngå. Trolig vil det også være meget fornuftig av deg å holde fast på noen av de øvelsene du har nå, feks beinpress, en stund til. Du har vel fått egne øvelser for korsrygg, buk og hofteleddsbøyere, håper jeg. Du bør nok foreløpig unngå å følge et klassisk RYP eller HST-opplegg med en slik svakhet, siden dette vil kunne medføre belastning på det svake partiet tre ganger i uka. Det viktigst e er uansett at du bygger deg opp sakte men sikkert. Veldig bra at du er bevisst på dette med skjevheten, fordi det kan få  langsiktige konsekvenser hvis du nå plutselig skulle begynne å trene tunge knebøy før du har byget opp en grunnleggende styrke. Dette med skjevheten-har du latt en fysioterapeut eller annen sakkyndig se på det, eller er det ikke så ille.
Ja, jeg har eget ryggprogram som jeg kjører sammen med mageprogrammet (kommer frem av loggen min). Og målet er å få all støttemuskelatur i gang igjen slik at knebøy og mark blir en del av programmet på et senere tidspunkt. Men når det er sagt så er jeg på god vei, og har ikke hatt proplemer med ryggen etter jeg begynte å trene ( med unntak av en gang da jeg skulle ta shrougs og løftet de tunge hantlene opp uten å tenke på hvordan kroppsstillingen min var ). Ja, en lege har sett på dette (16 år siden), men jeg har ikke gjort noe med det. Ikke før nå...  Cheesy men med god og riktig trening fremover så skal nok mange av problemene på min gamle dager elimineres...  Wink

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: SuperMosjonist - Ny kropp innen juni 2005
« #85 : 18. mai 2004, 10:43 »

Ja, jeg har eget ryggprogram som jeg kjører sammen med mageprogrammet (kommer frem av loggen min). Og målet er å få all støttemuskelatur i gang igjen slik at knebøy og mark blir en del av programmet på et senere tidspunkt. Men når det er sagt så er jeg på god vei, og har ikke hatt proplemer med ryggen etter jeg begynte å trene ( med unntak av en gang da jeg skulle ta shrougs og løftet de tunge hantlene opp uten å tenke på hvordan kroppsstillingen min var ). Ja, en lege har sett på dette (16 år siden), men jeg har ikke gjort noe med det. Ikke før nå...  Cheesy men med god og riktig trening fremover så skal nok mange av problemene på min gamle dager elimineres...  Wink

Det var godt å høre. Dette går sikkert fint hvis du skynder deg sakte. Har selv hatt problemer med korsrygg, og er derfor veldig forsiktig med markløft. Trener også knebøy lettere og striktere enn jeg gjorde tidligere pga disse problemene, men mener trening for muskelmasse ikke nødvendigvis blir så voldsomt ødelagt av dette. Må bare dempe egoet på trening.
Stå på SM. Smiley

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: SuperMosjonist - Ny kropp innen juni 2005
« #86 : 18. mai 2004, 21:25 »
I dag trodde jeg det skulle bli en dårlig trening... sliten,  solbrent og i dårlig for etter 17 mai... pluss at jeg fortsatt sliter med en liten vårinfluensa som utarter seg i tette neseganger og sår hals.

Men... det ble faktisk ganske bra... og hadde en god økning i dag...  Cheesy

TRENINGSDAG 1 - TIRSDAG
----------------------------------------------------------------------------------
Benkpress - Stang                         4sett - 10x60 / 10x60 / 10x60 / 10x60
Skråbenk – hantler                        3sett - 10x22 / 10x22 / 10x22
Flyes maskin                                  3sett - 10x40 / 10x45 / 8x50
Brystmaskin smalt grep                 3sett - 10x35 / 10x35 / 10x35
Nedtrekk foran                              3sett - 10x50 / 10x55 / 10x60
Hantel-roing                                  3sett - 10x24 / 10x24 / 10x24
Vanlig roing - vaier                        3sett - 10x45 / 10x55 / 10x60


Avsluttet med utvidet mageprogram og ryggprogram med ekstra belastning.

Pga. halsen valgte jeg å ikke kjøre noe HIIT... noe som ikke er aktuellt før jeg er helt i form igjen.

En skikkelig deilig dag på studioet... selv med rennende nese  Grin Weightlifter2

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: SuperMosjonist - Ny kropp innen juni 2005
« #87 : 19. mai 2004, 00:29 »


Dette tilsier nok at det er flere øvelser du bør unngå. Trolig vil det også være meget fornuftig av deg å holde fast på noen av de øvelsene du har nå, feks beinpress, en stund til. Du har vel fått egne øvelser for korsrygg, buk og hofteleddsbøyere, håper jeg. Du bør nok foreløpig unngå å følge et klassisk RYP eller HST-opplegg med en slik svakhet, siden dette vil kunne medføre belastning på det svake partiet tre ganger i uka. Det viktigst e er uansett at du bygger deg opp sakte men sikkert. Veldig bra at du er bevisst på dette med skjevheten, fordi det kan få  langsiktige konsekvenser hvis du nå plutselig skulle begynne å trene tunge knebøy før du har byget opp en grunnleggende styrke. Dette med skjevheten-har du latt en fysioterapeut eller annen sakkyndig se på det, eller er det ikke så ille.
Veldig bra råd det her.

Eg har sjølv hatt problemer med skjeivhet i hofta og korsrygg. I fjor faktisk. Gikk relativt raskt over (3-4 mnd) etter nokre turer til kiropraktor, mykje gåing i fjellet og tøying av hofte og korsrygg kvar treningsøkt. Tøying er veldig for å klare å bli kvitt skjeivhet i hofta.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: SuperMosjonist - Ny kropp innen juni 2005
« #88 : 19. mai 2004, 09:01 »

Veldig bra råd det her.

Eg har sjølv hatt problemer med skjeivhet i hofta og korsrygg. I fjor faktisk. Gikk relativt raskt over (3-4 mnd) etter nokre turer til kiropraktor, mykje gåing i fjellet og tøying av hofte og korsrygg kvar treningsøkt. Tøying er veldig for å klare å bli kvitt skjeivhet i hofta.

Bra momenter, samme medisin har gjort mine skadeproblem mindre, men har dessverre ikke nådd 100% funksjonalitet igjen. Men noe "slitasje" må en kanskje beregne med åra.

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: SuperMosjonist - Ny kropp innen juni 2005
« #89 : 19. mai 2004, 09:30 »
Min skjevhet skyldes i utgangspunktet en "usynlig" lengdeforskjell i beina. Da det ble oppdaget var det for seint å gjøre noe med... en innleggsåle i ene skoen ville i såfall forverre det hele. Det eneste som hjelper er å bygge opp en sterk muskelatur rundt hoftene og korsryggen slik at ting ikke sklir ut, og at man takler belastninger. Når det gjelder den delen av kroppen, så er er det kun å ta tiden til hjelp... og øke belastningen gradvis. Å hive seg på knebøy og markløft for meg nå ville vært drepen...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!