Skrevet av Emne: Bullworker  (Lest 17773 ganger)

Utlogget Klaymen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Bullworker
« : 26. januar 2007, 20:09 »
Nå som jeg er fri fra militæret, har jeg heller ikke lenger gratis tilgang til treningsstudio. Og ettersom jeg skal studere til høsten, vil jeg da sannsynligvis kunne trene et helt år for en femhundrelapp. Derfor frister det ikke å punge ut fire tusen til sats for å få trene her et halvt år. Så, jeg fant noe på loftet, som pappa sikkert har kjøpt på tv-shop en gang... La meg presentere: Bullworker 2!




Opplegget er altså at man skal presse og dra i den greia på forskjellige måter, og så holde i syv sekunder. Så går man videre til neste øvelse (som vist på øvingsplansjen). Dette skal man gjøre fem ganger i uken, og skal i følge produsentene være fullverdig trening. Jeg pleier bruke ca en scrubs-episode på det... Så, sånn er trygdesnylter-tilværelsen. Tongue

Hva tror dere? Har denne metoden noe for seg? Eller er det bare vås? Virker det i det hele tatt, eller er det svindel fra 70-tallet? Bare å la være?

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Bullworker
« #1 : 26. januar 2007, 20:12 »
En prikk lik en hadde morfaren min i kjelleren Grin
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Yawa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

  • Meg
Sv: Bullworker
« #2 : 27. januar 2007, 01:01 »
Jeg har en bullworker m/ rugulerbar fjærmotstand. Og jeg må bare si at det er den mest geniale treningsapparatet man kan ha i hus.
For det første er den enkel grei å pakke med seg når man skal på hytta, eller på en tur hvor det er fare for å ikke komme i kontakt med treningsutstyr på et par dager eller lignende.
For det andre kan man trene absolutt hele kroppen, bare ved å presse og dra på en "stang" 10-15 minutter daglig.

Press - hold (5-7sek) - Slipp --> 3-5 ganger pr. øvelse = styrke
Press-Slipp > Press-Slipp --> 7-10 ganger = mer merkbare muskler

For en tid tilbake, på 60-tallet da min far var ung, var Bullworkeren det mest brukte treningsapparatet i jobber hvor man reiste mye, eller var hjemmefra i lengre tider om gangen.

Erfaringsmessig har jeg en del treningsutstyr som benk, vekter, håndklemmer, chins, dip etc. (ikke noe multimaskin men sepperate stativer/moduler). Men ingenting slår en "complete workout" med Bullworkeren. Og ren kroppsmotstand. Tammer hette det før i tiden, er ikke sikker på hva det heter i dag, hvis det fortsatt finns.

Takk for meg.
Og lykke til med det beste og mest geniale treningsapparatet som noen gang er oppfunnet
Med hilsen
Yawa
E-post: yawa.tk@gmail.com  |  E-post: yawa_tk@hotmail.com

"Keep it Simple, STUPID!"

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Bullworker
« #3 : 27. januar 2007, 01:43 »
Det mest geniale og beste treningsapparatet som er oppfunnet er en olympiastang og en hau med vekter. Kan trene alt som er på best mulig måte Wink

Morfar hadde en sånn en husker jeg Cheesy






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Yawa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

  • Meg
Sv: Bullworker
« #4 : 27. januar 2007, 02:39 »
Vel, du kan ikke presse sammen eller dra en Olympiastgang etter hva jeg vet. Og det er 2 gode øvleser for Bryst og Rygg/bakre del av skuldre som man ikke på noen måta kan si man får bedre trenging med en olympiastang med en haug av vekter, enn en enkel bullworker.
Med hilsen
Yawa
E-post: yawa.tk@gmail.com  |  E-post: yawa_tk@hotmail.com

"Keep it Simple, STUPID!"

Utlogget Yawa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

  • Meg
Sv: Bullworker
« #5 : 27. januar 2007, 05:05 »
Du er inne på noe som minner meg om "Tammer", bruk av kroppens egenvekt.

Tror deg var en mann ved navn Arne Tammer som begynte å utrettet øvelser for bruk av egenvekt, han ble vistnok helt sykt stor og kraftig mann. Har testet å gå igjennom en hel uke med slike øvelser sammen med FarFar faktisk. Det må være den hardeste treningsuka i hele min treningkarriere. Jeg klarte faktisk ikke holde følge på slutten.
Kroppens egenvekt kan være meget belastende når man utfører en øvelse 110% riktig. Sånn som min farfar fikk meg til å gjøre
Med hilsen
Yawa
E-post: yawa.tk@gmail.com  |  E-post: yawa_tk@hotmail.com

"Keep it Simple, STUPID!"

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Bullworker
« #6 : 27. januar 2007, 14:05 »
Vel, du kan ikke presse sammen eller dra en Olympiastgang etter hva jeg vet. Og det er 2 gode øvleser for Bryst og Rygg/bakre del av skuldre som man ikke på noen måta kan si man får bedre trenging med en olympiastang med en haug av vekter, enn en enkel bullworker.

Så et godt treningsverktøy kommer an på om en kan presse sammen eller dra i det? Begrunn det siste der.... Det er ubestridt at de tre øvelsene som trener flest øvelser på best måte i hele kroppen er markløft, knebøy og benkpress, og disse gjøres med olympiastang. Go figure.

I tillegg kan en trene:
Roing (rygg)
Frontbøy (lår)
Strakmark (bakside lår)
Sumomark (lår&rygg)
Bicepscurl (biceps)
Franskpress (triceps)
Skulderpress (skuldre)
Fronthev (skuldre)
Rykk (Hele kroppen)
Støt (Hele kroppen)
+++

Smiley

Kom gjerne med begrunnelse hvorfor den brystøvelsen er bedre på bullworker en med stang... Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: Bullworker
« #7 : 27. januar 2007, 14:14 »
Tviler egentlig på at den funker så bra. Men bedre enn ingen ting. Du kunne vel invisert i noen manualer og en stang og noen vektskiver?

Går jo også ann å ta egenkroppsvekt øvelser som chins, dips, foroverbøyd dips osv.

Utlogget Yawa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

  • Meg
Sv: Bullworker
« #8 : 27. januar 2007, 21:36 »
Vel, på brystet vil du ikke få samme utførelsen som med en stang, det er greit nok. Men presser du sammen bullworkeren trener du sykt med bryst musklatur. Akkurat som en Pec-Decker eller Flyes med manualer.

Uansett hva man trener/trener med og hvordan man trener så er det en form for å presse og dra. Uansett.

Og De øvelsene du lister opp Slux kan man fint utføre med en bullworker.

Men må jeg spørre. Har noen av dere, som tviler på bullworkeren, noen gang prøvd å trene hele kroppen med en Bullworker over lengre tid. Over 3-4 månder eller lengre uten noen form for andre treningsmiddler (enn kroppen)?

Hvis dere ikke har gjort det kan dere nesten ikke tvile på den heller, for har dere prøvd det, og gjort det riktig. Variere mellom Press > hold > slipp og Press > slipp >press > slipp vil dere fort merke at den kan gi litt av en utfordring og gode resultater.

Gi meg en muskelgruppe man ikke kan trene med en bullworker!
Med hilsen
Yawa
E-post: yawa.tk@gmail.com  |  E-post: yawa_tk@hotmail.com

"Keep it Simple, STUPID!"

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: Bullworker
« #9 : 27. januar 2007, 22:30 »
Hva med f.eks legger, kan man trene de? Hva med nakke kan man trene den?

Men for og si det sånn skal love deg at effekten av vekter eller øvelser med kroppvekt (som chins, dips osv) er mye mer effektivt Smiley

Utlogget Yawa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

  • Meg
Sv: Bullworker
« #10 : 28. januar 2007, 04:16 »
Nakken kan man trene ved å holde bullworkeren rett bak hodet (smalt grep) og presse den sammen, eller man kan henge den i et dørhåndtak (etter ståppene) og legge hodet under (den andre stråppen) å presse. Bare bruke ett eller annet som gjør det mer behaglig. Men det å trene nakke vil jeg helst anbefale å bare bruke hendene som motstand.

Leggene kan man trene på samme måte som med vekter omtrendt. Man holder bullworkeren i den ene stoppen og står på den andre stråppen og ta vanlige Legghev. Det utgjør motstand. Så er det bare å stille på motstanden, men den er jo begrenset, så med vekter vil det nåk gi bedre resultater. Men fullt mulig.
Med hilsen
Yawa
E-post: yawa.tk@gmail.com  |  E-post: yawa_tk@hotmail.com

"Keep it Simple, STUPID!"

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Bullworker
« #11 : 28. januar 2007, 23:51 »
Vel, på brystet vil du ikke få samme utførelsen som med en stang, det er greit nok. Men presser du sammen bullworkeren trener du sykt med bryst musklatur. Akkurat som en Pec-Decker eller Flyes med manualer.

Uansett hva man trener/trener med og hvordan man trener så er det en form for å presse og dra. Uansett.

Og De øvelsene du lister opp Slux kan man fint utføre med en bullworker.

Men må jeg spørre. Har noen av dere, som tviler på bullworkeren, noen gang prøvd å trene hele kroppen med en Bullworker over lengre tid. Over 3-4 månder eller lengre uten noen form for andre treningsmiddler (enn kroppen)?

Hvis dere ikke har gjort det kan dere nesten ikke tvile på den heller, for har dere prøvd det, og gjort det riktig. Variere mellom Press > hold > slipp og Press > slipp >press > slipp vil dere fort merke at den kan gi litt av en utfordring og gode resultater.

Gi meg en muskelgruppe man ikke kan trene med en bullworker!

Nei jawa, en kan ikke kjøre de øvelsene med en bullworker. Da tror jeg ikke at du vet hvilke øvelser jeg snakker om. Det at bullworker gjør at en kan trene bryst på en annen måte en vanlig benkpress er ikke et argument for at bullworker er et bedre treningsapparat en en olympiastang... Smiley Det er du som står med bevisbyrden her...

Forresten, kan man i det hele tatt trene ben med en  bullworker?
men den er jo begrenset, så med vekter vil det nåk gi bedre resultater. Men fullt mulig.

Derja, du kom til det selv... Hvorfor da si at bullworker er det beste som fins? Når det ikke er det...

PS: en kan fint presse og dra med en olympiastang, men ikke på samme måte som bullworker, som jeg nekter for er bedre, helt til du kommer ti lskikkelige bevis på det motsatte Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: Bullworker
« #12 : 28. januar 2007, 23:58 »


Jeg har hørt at denne er perfekt!
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: Bullworker
« #13 : 29. januar 2007, 07:57 »


Jeg har hørt at denne er perfekt!
Haha Grin

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: Bullworker
« #14 : 29. januar 2007, 09:42 »
Jeg har en bullworker m/ rugulerbar fjærmotstand. Og jeg må bare si at det er den mest geniale treningsapparatet man kan ha i hus.
For det første er den enkel grei å pakke med seg når man skal på hytta, eller på en tur hvor det er fare for å ikke komme i kontakt med treningsutstyr på et par dager eller lignende.
For det andre kan man trene absolutt hele kroppen, bare ved å presse og dra på en "stang" 10-15 minutter daglig.

Press - hold (5-7sek) - Slipp --> 3-5 ganger pr. øvelse = styrke
Press-Slipp > Press-Slipp --> 7-10 ganger = mer merkbare muskler

For en tid tilbake, på 60-tallet da min far var ung, var Bullworkeren det mest brukte treningsapparatet i jobber hvor man reiste mye, eller var hjemmefra i lengre tider om gangen.

Erfaringsmessig har jeg en del treningsutstyr som benk, vekter, håndklemmer, chins, dip etc. (ikke noe multimaskin men sepperate stativer/moduler). Men ingenting slår en "complete workout" med Bullworkeren. Og ren kroppsmotstand. Tammer hette det før i tiden, er ikke sikker på hva det heter i dag, hvis det fortsatt finns.

Takk for meg.
Og lykke til med det beste og mest geniale treningsapparatet som noen gang er oppfunnet

Jeg vil angre på å ha gitt honnør for denne!!!!!!! 
Trodde mannen brukte ironi i hittil ukjent utstrekning, men så viste det seg at han var seriøs  Shocked
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!