Skrevet av Emne: Trekke soldater ut av Afghanistan?  (Lest 2293 ganger)

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Trekke soldater ut av Afghanistan?
« #15 : 06. mars 2008, 15:10 »
Ja, vi ser jo hvor bra det har gått tidligere.
Det har ikke noe med saken å gjøre. Hvis Norge hadde havnet i samme situasjon som Afghanistan har vært i og er i nå. Ville du da ønsket at det skulle komme en gjeng afghanere for å rydde opp i våre problemer, uansett hvor gode intensjonene var?
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Trekke soldater ut av Afghanistan?
« #16 : 06. mars 2008, 15:12 »
Jeg kan ikke fatte at det forsatt er vestlige soldater i Irak og Afghanistan. Dette var jo nyheter dengang jeg slutta å se på TV for 3-4 år siden, og de holder på fortsatt. Samme nyhetene i Israel/Palestina også, som for 3-4 år siden også. Vil snakke, vil ikke snakke, trekker seg ut, trekker seg inn, bomber, bomber ikke.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Trekke soldater ut av Afghanistan?
« #17 : 06. mars 2008, 15:14 »
Joda, men gjør det noe da? Er det vårt ansvar? USA evnt. vesten er også et undertrykkende og umenneskelig regime. Jeg ser ikke at Islam hadde noe korstog mot oss før vi begynte å blande oss inn i deres måte å leve på. Men er det ikke virkelig bare i vår forestilling at det er noe bedre jobbe resten av livet i kassa på Kiwi, softe til idiot-tv og spise junk. Er ikke kapitalismen nøyaktig like mye tortur og undertrykkelse som talibans mongo-regime?
Hvis du mener at vår kapitalisme er det samme som å skjære strupen over offentlig på en person for bagatellmesig kriminalitet slik som talibanregimet gjorde så annbefaler jeg deg på det varmeste og kaste deg foran et tog for da har du et så forvrengt bilde av verden at det er skremmende....

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Trekke soldater ut av Afghanistan?
« #18 : 06. mars 2008, 15:15 »
Det har ikke noe med saken å gjøre. Hvis Norge hadde havnet i samme situasjon som Afghanistan har vært i og er i nå. Ville du da ønsket at det skulle komme en gjeng afghanere for å rydde opp i våre problemer, uansett hvor gode intensjonene var?

Nei, jeg ville ikke at afghanere skulle vært her for å løse våre problemer. Deres generelle livssyn, religion og kultur ville bare gjort en problemstilling ekstremt mye verre.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Trekke soldater ut av Afghanistan?
« #19 : 06. mars 2008, 16:53 »
Ikke for å avbryte bæsj, død og annen faenskap; men hvor er ironien i innlegget ditt?

Forøvrig enig i at oppfordring til selvmord ikke er så veldig koselig.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Trekke soldater ut av Afghanistan?
« #20 : 06. mars 2008, 16:56 »
Balthazar is on mission tydligvis.

Hvis du ikke ser humoren/ironien i mine innlegg, så anbefaler jeg at du leser dem på nytt, evnt tar barneskolen om igjen.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Trekke soldater ut av Afghanistan?
« #21 : 06. mars 2008, 17:00 »
Egentlig så var det du som nettop beviste hvor tanketom du selv er. Jeg holder meg for god til å kalle noen verdiløs. Dette er lavmål som hører hjemme i Islamsk fundamentalisme.
Sa brura

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Trekke soldater ut av Afghanistan?
« #22 : 06. mars 2008, 17:05 »
Jeg skjønner Unknown Soldier.

For å få frem et poeng i dag forklare noe i dag må man komprimere det ned til en vittig og poengterende uttalelse, og ofte satt på spissen uttalelse, som synker inn i lytteren/leseren som en varm kniv i smør i det lille øyeblikket som lytteren/leseren har din oppmerksomhet. Alternativet er å ha en ukeslangt kurs hvor alle detaljer belyses på en fornuftig måte, men det er jo ikke noe alternativ.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Trekke soldater ut av Afghanistan?
« #23 : 06. mars 2008, 17:07 »
Jeg skjønner Unknown Soldier.

For å få frem et poeng i dag forklare noe i dag må man komprimere det ned til en vittig og poengterende uttalelse, og ofte satt på spissen uttalelse, som synker inn i lytteren/leseren som en varm kniv i smør i det lille øyeblikket som lytteren/leseren har din oppmerksomhet. Alternativet er å ha en ukeslangt kurs hvor alle detaljer belyses på en fornuftig måte, men det er jo ikke noe alternativ.
Say what Huh

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Trekke soldater ut av Afghanistan?
« #24 : 06. mars 2008, 17:14 »
Dette er lavmål som hører hjemme i Islamsk fundamentalisme.

 rofl

Edit: Jeg tok feil, du har rett

Sitat fra: Wikipedia
Islamske fundamentalister har gjort seg kjent for sin deltagelse i nettdebatter, ofte med innlegg preget av avsky mot imaginære døds-scenarier hvor kjønnslem og avføring spiller sentrale roller. Ofte oppfattes dette som pedanteri, og da spesielt av personen som fant det fornuftig å skildre nevnte scenarier

Wikipedia, altså.




JohnBlond

  • Gjest
Sv: Trekke soldater ut av Afghanistan?
« #25 : 06. mars 2008, 17:18 »
what

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Trekke soldater ut av Afghanistan?
« #26 : 07. mars 2008, 09:23 »
twat
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!