Skrevet av Emne: 5x5 trening?  (Lest 2969 ganger)

Utlogget SoG

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

5x5 trening?
« : 01. oktober 2011, 15:38 »
har kjørt litt userriøs trening når jeg begynte for 4 år siden. Ung å dum kan man godt kalle det?

de siste to årene begynte jeg mere seriøst, men pga mye jobbing og lite søvn (6timer på 6 av vakter)  måtte jeg ta en pause og fikk ikke skikkelig gang i det. Nå har jeg begynt igjen.. men vill prøve noe nytt.. tenkte da på 5x5 program..

fant dette på en side som mente dette ville holde for å bygge hele kroppen... men er litt usikker på om det er nokk?

Squat
Bench
Press
Row
Deadlift

Har noen en formening om dette?

har også kjørt et programm hvor man starter med 15x3 i 8 uker hvor man legger på 0.5-1kg pr treningsøkt.. etter 8 uker blir det 10x3 med samme opplegg etter 8 uker er det 5x5... lurer på om jeg skal starte med dette igjen..mitt mål er og bygge styrke og masse

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: 5x5 trening?
« #1 : 02. oktober 2011, 09:55 »
Det er nok med disse øvelsene, men de som ikke har genene til det, vil ikke få store biceps og legger av det.

Utlogget Alum

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: 5x5 trening?
« #2 : 06. oktober 2011, 08:49 »
Ville lagt til overhead-press og dips, men er vell det du mener med press.


5x5 er et bra program for å bygge styrke, kan ende opp med å bli litt bein-fokusert etter min mening, så jeg la til de 2 øvelsene for å unngå "t-rex mode"
I hate it when I forget to turn my swag off at night and I wake up covered in bitches..

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: 5x5 trening?
« #3 : 06. oktober 2011, 09:06 »
Jeg stemmer imot dips på et slikt minimalistisk program. Dips gjør lite som benkpress ikke gjør.

Utlogget Alum

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: 5x5 trening?
« #4 : 06. oktober 2011, 11:04 »
vil nesten si at dips kan være en god ting å bytte ut flat-benkpress med, dips med vekt er en super øvelse for både triceps og bryst, mange har problemer med å treffe brystet skikkelig med flat-benk. Vil du trene skikkelig bryst ville jeg heller gått for skråbenk.
I hate it when I forget to turn my swag off at night and I wake up covered in bitches..

Utlogget SoG

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: 5x5 trening?
« #5 : 06. oktober 2011, 13:17 »
hmm så vist dere ville endra på programmet.. hvordan ville dere sotte det opp da?


Utlogget Alum

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: 5x5 trening?
« #6 : 06. oktober 2011, 17:28 »
Trening A
3x5 knebøy
3x5 benkpress
3x5 makrløft
5x5 dips med vekt


trening B
3x5 knebøy
3x5 militærpress
5x3 powercleans


veksle mellom treningsøktene A og B med en hviledag imellom, i 3 dager. f. eks mandag (A), onsdag (B) og fredag (A), så mandag (B), onsdag (A) og fredag (B). Er forsåvidt starting strength, enkelt og fungerer.
I hate it when I forget to turn my swag off at night and I wake up covered in bitches..

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: 5x5 trening?
« #7 : 06. oktober 2011, 17:36 »
Slik jeg satt det opp når jeg kjørte en periode med 5x5 SL inntil jeg bristet ankelen var følgende:

Workout A:
5x5 knebøy
5x5 benkpress
2x5 markløft
3x5-8 chins

Workout B:
5x5 knebøy
5x5 militærpress
5x5 barbell row
3x5-8 dips

Grunnen til at jeg valgte chins og dips er hovedsaklig pga jeg ville bli sterkere i kroppsøvelser.

Utlogget Testoster1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

Sv: 5x5 trening?
« #8 : 15. oktober 2011, 04:16 »
jeg ville kjørt 1 x 10-12 på hver øvelse som oppvarming... dette er et tungt krevende program som så alt for lett skader deg ( erfaring ) Tongue men samtidig kan hjelpe deg over de fleste hindre  Cheesy

var med dette programmet jeg kom over "100kg i benk" målet mitt så jeg vil alltid
verdsette dette programmet mye Smile
Our Arnold, whose arms are heavy, Vascular be thy veins Nine sets of lunges, ten reps be done, To add girth as it is to strengthen. Give us this day our daily protein, and forgive us of our fats, As we forgive those who are fat too. And lead us not into overtraining, nor deliver us pizzas, For thou art the king of the dumbell, the power clean, and the steroids forever, Amen.

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: 5x5 trening?
« #9 : 15. oktober 2011, 18:13 »
Vist du nå snakker om SL 5x5 så skjønner jeg ikke hvorfor du trikser og ødelegger programmet! Øvelsne du har lagt til er bra, men bytting av øvelser på A og B øktene var en dårlig idè

Gjør sånn som dette

A: knebøy, benk, roing og dips

B: Knebøy,  militæpress, mark og shins

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!